تحقیق تاثیر اعتیاد بر بیکاری

دسته بندي : تحقیق و جزوه » روانشناسی و روانپزشکی
تحقیق تاثیر اعتیاد بر بیکاری

موضوع بیکاری به عنوان یکی از عوامل ایجاد و گسترش اعتیاد در جوامع شناخته می شود. در همین رابطه بسیاری عقیده دارند که بیکاری و اعتیاد عامل تقویت کننده ای برای یکدیگر محسوب می شوند که به صورت یک رابطه دو طرفه می توانند بر یکدیگر تاثیر بگذارند. از طرفی بیکاری می تواند منجر به گرایش به اعتیاد و مصرف مواد مخدر شده و از طرف دیگر وجود اعتیاد در زندگی افراد می تواند منجر به از دست دادن موقعیت های شغلی و کاری در زندگی فرد گردد.
اعتیاد به طور معمول می‌تواند بر کارایی افراد در جامعه تاثیرات مخرب بسیاری را ایجاد نماید. به همین دلیل بسیاری از مشاغل پیش از استخدام افراد مبادرت به دریافت آزمایش‌های مبتنی بر عدم اعتیاد می ورزند. حتی در کسب و کارهای خصوصی نیز موضوع اعتیاد یا سابقه اعتیاد می‌تواند بر روند استخدام افراد و به کارگیری آنها در مشاغل تأثیر مخرب بگذارد.

همانطور که می دانیم بیکاری می تواند دارای انواع حالتهای مختلفی باشد که مهمترین آنها عبارتند از :
بیکاری آشکار
بیکاری پنهان

همان‌طور که می‌دانیم بیکاری آشکار به حالتی از عدم اشتغال افراد در موقعیت های شغلی و کاری گفته می شود که در مقابل آن حالتی وجود دارد به نام بیکاری پنهان که فرد ممکن است در جایگاهی غیر از جایگاه متناسب با تخصص و مهارتش مشغول به کار باشد یا در رشته تخصصی خود که در آن تجربه و تخصص دارد کار مورد نظر را پیدا نکند و یا حتی در حوزه‌های دیگر که در رابطه با رشته او نیست مشغول به کار باشد و یا در جایگاهی پایین‌تر از تحصیلات و تجربیاتش مجبور به کار شود.

ادامه ....

این مقاله  با استفاده از تحقیقات فراوانی گرداوری شده است که اگه دقت کنید با پایین ترین قیمت به فروش می رسد .
دسته بندی: تحقیق و جزوه » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1011 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:1,454 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل